Karibia (Lautapeli)



Merirosvot hyökkää! 1700-luvulla merirosvot ryöstävät Karibian alueen kaupunkeja. Pelaajat ovat heidän komentajiaan ja he vievät aarrearkkuja komentajien piilopaikkoihin. Aarrearkut sisältävät rahaa. Merirosvot eivät ole kuitenkaan uskollisia, vaan heidät pitää lahjoa joka kierroksella. Merilläkävijöiden lahjukseksi sopii parhaiten rommi.

Karibian on kehittänyt saksalainen Winning Moves ja maahantuojana on toiminut Marek Toy.

Kuten alkutekstissä sanottiin, merisrosvoja pitää lahjoa:
Jokainen pelaaja laittaa haluamalleen laivalle ehdotuksen rommitynnyreiden määrästä. Kukaan ei saa nähdä mille laivalle laitat minkäkin verran. Suurimman ehdotuksen antanut pelaaja saa laivan yhdeksi kierrokseksi. käyttöön.
Pelaaja saa liikuttaa laivaa sen verran kuin on luvannut rommitynnyreitä antaa merirosvoille. Käyttöön sisältyy myös hyökkäykset, varastamiset, vaihdot ja antamiset.
Jokaisella kierroksella annetaan uudet ehdotukset.
Kun aarre on viety pelaajan omaan piilopaikkaan, pelaaja saa aarrearkun osoittaman määrän rahaa (dubloonit).

Sokkohuutokaupaksi kutsuttu peli on hauska ja nopeasti opittava lautapeli, jossa taktiikka ratkaisee.
Karibia oli myös vuoden aikuistenpeli- finalisti vuonna 2005.
Peliin mahtuu 2-4 pelaajaa ja pelin kesto on noin 30 minuuttia.
Ikäsuositus: yli 8-vuotiaille



Kommentit