Hearthstone: Whispers of The Old Gods -korttien katsaus (osa 1/3)



Nyt Hearthstoneen on tullut uusien pelimuotojen lisäksi tuoreita kortteja Whisper of the Old Gods -lisärin myötä, ja ajattelin käydä näistä jokaisen kortin hyvin pikaisesti läpi samalla antaen omia mielipiteitä niistä. Uusia kortteja tuli yhteensä 134 kappaletta, joten ymmärrätte varmasti, että korteista en voi ihan käytännön syistä laittaa oikein kuvia (kuvat kuitenkin löytyvät esimerkiksi Blizzardin sivuilta tai fanisivustoilta pienen Google-haun avulla). Korttien määrä on myös niin suuri, että aion jakaa tämä korttien katsauksen kolmeen osaan, jotta lukeminen yksinkertaisesti helpottuisi. Ensimmäisessä ja toisessa osassa käydään läpi hahmoluokkien omat kortit ja viimeisessä osassa käydään sitten kaikki neutraalit. Olen lisäksi värikoodannut nämä kortit HS-pelaajille tutuilla väreillä: Tavallisella mustalla on niin sanotut commonit, sinisellä raret, violetilla epicit ja oranssilla legendaariset. Aloitetaan tämä urakka nyt ilman turhia löpinöitä, kortit esiin!


(Lisätty 29.4.2016):


DRUID

  • MARK OF Y'SHAARJ - Antaa minionille 2+2 ja jos kyseessä on Beast, pelaaja nostaa vielä käteen kortin. Neljällä manalla saatava kortti on melko kova keskivaiheen kohdalla, kun  silloin hyökkäyvoimaa ja kortteja pitäisi alkaa saamaan.
  • FERAL RAGE - Taikakortti, jolla voit valita 4 hyökkäyspisteen tai 8 armorin väliltä. Toisin sanoen kyseessä on parempi versio Healing Touchista, mutta se tarjoaa vain elämän sijaan armoria sekä mahdollisuuden tulivoiman parantamiseen. Kortti kyllä maksaakin yhden manan enemmän kuin "parantava kosketus", mutta tämän kaikki ymmärtänee.
  • DARK ARAKKOA - Kuuden manan 5/7 tauntilla, joka antaa vielä C'Thunille +3/+3, olkoon kyseinen kortti missä tahansa. Sanoisin, että jos joku aikoo tehdä Druidilla C'Thun -pakan, niin Dark Arakkoa on lähes pakollinen valinta. Kortissa kun on ytyä lähes jokaisella osa-alueella.
  • ADDLED GRIZZLY  - Kolmen manan 2/2, joka parantaa jokaista pöydälle laitettua minionia yhdellä hyökkäys- ja elämäpisteen avulla. Melko peruskortti, jolla on varmasti omat hetkensä. Toiminee parhaiten Beast -pakoissa tai tilanteissa, joissa pöydälle saapuvien minionien määrä on suuri.
  • KLAXXI AMBER-WEAVER - 4/5 minion neljällä manalla + jos C'Thunilla on jo yli 10 hyökkäyspistettä, saa tämä minion 5 elämäpistettä lisää. Jälleen pakollinen valinta Druidin C'Thun -pakkaan. Muissa tilanteissa kortilla ei tee yhtikäs mitään.
  • MIRE KEEPER - Valintojen paikka: Minion on neljän manan 3/3, joka antaa joko ylimääräisen manakristallin tai laittaa pöydälle 2/2 minionin (Slime), valinta on tietenkin pelaajan. Mielestäni Druidin pelityyyliin nähden melko toimiva kortti, varsinkin tuon manakristallin takia.
  • FORBIDDEN ANCIENT - Yhden manan 1/1, joka tuhlaa kaikki kierroksen manasi ja lisää manamäärän mukaisesti kyseiselle minionille lisää voimaa. Eli jos pelaajalla on kymmenen manaa, pelaa Forbidden Ancientin, niin loput manat katoaa ja minionista tulee 10/10 voimakkuuden hirviö. Kuulostaa hyvältä, mutta omasta mielestäni kyseessä on melko riskillä pelattava kortti: Silence ei varmasti tunnu kivalta kaiken tuhlaamisen jälkeen...
  • WISPS OF THE OLD GODS - 7 manan taikakortti, joka pistää pöydälle 7 kappaletta 1/1 Wispejä tai vaihtoehtoisesti antaa jokaiselle omalle minionille +2/+2. Wisp -faneja ei varmaankaan paljoa löydy Hearthstonen maailmasta, enkä usko tämän kortin tuota tilannetta parantavan yhtään. Jättäisin suosiolla kyseisen kortin pois omasta pakasta. 
  • FANDRAL STAGHELM - Legendaarinen neljän manan 3/5, joka antaa pelaajalle käyttöön kummankin Choose One -korttien vaihtoehdot. Eli esimerkiksi aikaisemmin mainittu Wisps Of the Old Gods -taikakortin avulla pelaaja saisi sekä Wispit pöydälle sekä kaikille +2/+2. Yllättävän hyvä kortti, mutta Fandral Staghelmin toimiminen vaatii pakkaan jonkin verran Choose One- kortteja, jotta hyötyä olisi.


HUNTER


  • ON THE HUNT - Yhden manan taikakortti, joka tekee valitulle vastustajalle yhden hyökkäyspisteen tehoisen iskun ja antaa pöydälle vielä 1/1 minionin. Kyseessä on käytännössä Elven Archer, mutta vain taikana.
  • FIERY BAT - Yhden manana maksava 2/1, joka kuollessaan tekee yhden damagen johonkin vastustajaan. Toimii varmasti jonkinlaisessa Face Hunter -pakassa.
  • CARRION GRUB - Kolmen manan Beast, jolla on tehot 2/5. Itsessään melko tehoton ja jopa turha, mutta joissakin comboissa voisi toimia hyvin. Olen kuullut muun muassa tämän kortin yhdistämisestä Hound Masteriin, jolloin Carrion Grubista tulisi ihan tehokas Taunt-minion. 
  • FORLORN STALKER - 4/2 kahdella manalla, joka vielä antaa jokaiselle omassa kädessä olevalle Deathrattle -minionille +1/+1. En oikein koe tätä korttia kummoiseksi, mutta antaa se ainakin omaan pakkaan tulivoimaa hiukan lisää, jos Deahtrattleja omasta Hunter -pakasta sattuu löytymään.
  • INFEST - Kolmen manaa syövä taika, joka antaa jokaiselle omalle pöydässä olevalle minionille Deathrattlen, jolloin tämä hahmo kuollessaan antaa käteen satunnaisen Beast -kortin. Hauska idea, mutta voi olla useissa tapauksissa melko kömpelö. Hunterin pelityyli on ollut lähes aina melko aggressiivinen ja juuri tiettyjen korttien ympärillä pyörivä "hahmoluokka", joten en tiedä kannattaako suoranaisesti ottaa riskiä tällaisesta RNG:stä. Jos pakka on kuitenkin enemmän kontrolloiva, niin Infest on silloin toimiva.
  • INFESTED WOLF - Neljä manaa popsiva 3/3, joka kuollessaan pistää pöydälle kaksi 1/1 hämähäkkiä. Toisin sanoen kyseessä on paranneltu versio Haunted Creeperistä. Mielestäni aivan toimiva kortti metsästäjille ja voi olla, että tällaisia susia tullaan näkemään jatkossa paljon.
  • CALL OF THE WILD - 8 manan taika, joka antaa pöydälle jokaisen Animal Companionista tutut Beastit (eli Leokk, Huffer ja Misha). Mietin jonkin aikaa, että onko tämä kortti kuinka hyödyllinen. Tässä taiassa on tulisuutta vaikka muille jakaa, mutta tämä ei toimi useassa Hunter -pakan tyylissä. Jos pakka on enemmän kontrolliin painottuva, niin luonnon kutsu on ehdoton valinta omissa silmissä. Joissain aggressiivisissa pakoissa voisi myös toimia, mutta joutuisin kyllä aika paljon miettimään silloin pakan muuta sisältöä. Todella hyvä kortti, mutta sen hyödyllisyys jää silti pohdituttamaan. 
  • GIANT SAND WORM - Kahdeksan manan 8/8, joka aina minionin tuhotessaan voi hyökätä uudestaan. Pöydän putsaaja, mutta ei mielestäni kuitenkaan huikean kova kortti. Toimiva, mutta varmasti pystyisi korvaamaan jollain muulla.
  • PRINCESS HUHURAN - Legendaarinen viiden manan 6/5, joka laukaisee jonkin oman minionin Deathrattlen valinnan mukaan. Erittäin hyvä kortti, jos oma pakka sisältää näitä Deathrattleja.




MAGE


  • SHATTER - Taika kahdella manalla, joka tuhoaa jäädytetyn minionin. Oikein hyvä kortti, jos jäätä löytyy omasta pakastaan, kyseessä kun on kuitenkin melko halpa minionin tuhoaja.
  • TWILIGHT FLAMECALLER - Kolmea manaa tarvitseva 2/2, joka pöydälle tultaessa tekee yhden damagen jokaiseen vastustajan minioniin. Oikeastaan melko tavallinen minion, joka voi toimia useassa tilanteessa ja pakassa.
  • FACELESS SUMMONER - Kuuden manan 5/5, joka vielä lisää pöydälle satunnaisen kolme manaa maksavan minionin. Yllättävän kova kortti ja itselläni jopa herää kysymys, että tuleekohan tästä jopa seuraava nerffattava kortti. Ken tietää, mutta Faceless Summoner on loistava kortti!
  • CULT SORCERER - Kolmen manan 3/2, jolla on lisäksi +1 Spell Damage JA kaiken tämän lisäksi se antaa C'Thunille +1/+1. Yleishyödyllinen kortti varsinkin Magen C'Thun -pakassa.
  • DEMENTED FROSTCALLER - Neljän manan 2/4, joka taikaa käyttäessä jäädyttää satunnaisen vastustajan. Hauska, mutta aika turha näin omiin silmiin.
  • SERVANT OF YOGG-SARON - 5 manaa maksava 5/4, joka käyttää satunnaisen 5 manaa maksavan tai alle sen olevan taian kohdistaen sen satunnaiseen hahmoon. Hauska idea, mutta ajatus oman pelin menemisestä pieleen tämän takia ei houkuta käyttämään tätä korttia yhtään.
  • CABALIST'S TOME - Viisi manaa tarvitseva taika, joka antaa pelaajalle satunnaiset kolme Magen taikakorttia käteen. Idealtaan hvä kortti, mutta koska mukana on taas RNG, niin kortin voima alkaa heittelehtimään. Kyseessä voi siis olla pakan paras kortti, mutta toisaalta myös ottelun häviämiseen vievä kortti. Ristiriitainen tapaus.
  • FORBIDDEN FLAME - Ilmainen taika, joka tuhlaa kaikki manasi ja tekee manamäärän mukaisesti damagea valitsemaasi vastustajan minioniin. Idealtaan mielenkiintoinen, mutta kuinka moni on valmis laittamaan tämän kortin pakkaansa? Niinpä. Kortin hyödyntäminen otteluissa voi olla melko harvinaista.
  • ANOMALUS - 8 manaa maksava legendaarine, jolla on tehot 8/6. Kuollessaan tämä hirviö tekee vielä 8 daamgea pöydän kaikkiin minioneihin. Aikamoinen pöydän putsaaja, mutta kortista ei oikein muuhun olekaan. Hyvä, mutta toiminee melko harvoissa tilanteissa.


PALADIN

  • A LIGHT IN THE DARKNESS - 2 manan taika, jonka avulla voit valita Discoverin avulla minionin ja antaa sille +1/+1. Periaatteessa hyvä tapa saada satunnainen kortti omaan pakkaansa kahden manan avulla, mutta jälleen nojataan täysin RNG:n mystisyyteen.
  • DIVINE STRENGTH - Yhden manan taika, jolla voit antaa minionille +1/+2. Mielestäni aika turha kortti.
  • STAND AGAINST DARKNESS - Viiden manan taika, jonka avulla saat pöydälle viisi Silver Hand Recruitia. Jälleen kerran turha kortti, varsinkin kun hintaa on viiden manan verran.
  • RALLYING BLADE - Kolme manaa maksava 3/2 ase, joka antaa vielä jokaiselle pöydällä olevalle omalle Divine Shield -hahmoille +1/+1. Aika tavanomainen kortti, ja tätä tullaan varmasti pelikentillä näkemään.
  • SELFLESS HERO - Yhden manan 2/1, joka antaa satunnaisesti jollekin omalle pöydällä olevalle minionille Divine Shieldin. Kyseessä on oikeastaan huikea kortti, koska se antaa pienellä summalla rajattomia mahdollisuuksia. Divine Shield kun on kuitenkin Hearthstonen ehkä rasittavin ominaisuus.
  • STEWARD OF DARKSHIRE - Kolmen manan 3/3, joka antaa jokaiselle pöydälle laitetulle yhden elämäpisteen omaavalla minionille Divine Shieldin. Hauska tapaus ja tätä varmasti tullaan käyttämään Silver Hand Recruitien kanssa.
  • FORBIDDEN HEALING - Täysin ilmainen taika, joka tuhlaa kaiken manasi ja antaa tämän manasumman kaksinkertaisena elämäpisteiden kautta. Huikea pelastautumiseen käytettävä kortti, mutta Priestiä vastaan tämän kanssa kannattaa olla varovainen...
  • VILEFIN INQUISITOR - Mrlglgklggh! Tämä yhden manan maksava 1/3 minion muuttaa Hero Poweriasi siten, että Silver Hand Recruitien sijaan se luo 1/1 murloceja. Toimiva tapaus Murloc-pakassa, muissa tapauksissa kannattaa tämä kortti jättää syrjään.
  • RAGNAROS, LIGHTLORD - Ragnaros The Firelordin vastakohta. Tämä 8/8 Ragnaros ampuu kierroksen lopussa +8 elämää satunnaisesti johonkin omaan hahmoon, joka on vahingoittunut. Plussana tässä kortissa on vielä se, että toisin kuin Firelord, tämä pystyy kaiken lisäksi hyökkäämään. Kyseessä on siis melkoinen jytky ja tätä kannattaa vastustajien varoa!



PRIEST

  • HOODED ACOLYTE - 4 manaa vievä 3/6, joka antaa C'Thunille +1/+1 aina, kun jonkin oman puolen hahmon haavoja parannellaan. Ei liene yllätys, että sopii Priestin C'Thun -pakkaan, mutta ei muihin.
  • POWER WORD: TENTACLES - 5 manaa maksava taika, joka antaa minionille +2/+6. Rehellisesti sanottuna tämä ei ole mielestäni hyvä diili. Korvaisin tämän kortin jollain muulla.
  • DARKSHIRE ALCHEMIST - 4/5 minion viidellä manalla, joka pystyy vielä parantamaan viiden elämäpisteen verran jotain hahmoa. Voimakkuudeltaan manaan nähden perustasoa, mutta kortin parantamisen voima tekee Darkshire Alchemistista loistavan Priestille.
  • SHADOW WORD: HORROR - Taika, joka tuhoaa jokaisen vastustajan minionin pöydältä, minkä hyökkäys on 2 tai alle sen. Kyseessä olisi hyvä kortti Face -pakkoja vastaan, mutta neljän manan hinta saa kulmakarvat pystyyn. Face-pakan saa varmasti paremminkin pysäytettyä esimerkiksi jonkin tauntin avulla.
  • SHIFTING SHADE - Neljän manan hinnalla saat minionin, jolla on voimaa 4/3 verran sekä Deathrattlen, joka kopioi vastustajan pakasta kortin omaan käteen. Kyseinen kortti tulee olemaan melko tuttu näky tulevissa Priest -pakoissa, koska se tuo paljon mahdollisuuksia vastustajan voittamiseen (tai vaihtoehtoisesti häviämiseen...)
  • TWILIGHT DARKMENDER - C'Thun -pakkaan suoraan. Kyseinen 6/5 statsit omaava minion viidellä manalla parantaa sankaria 10 elämäpisteellä, jos C'Thunilla on hyökkäys jo yli 10. Erittäin hyvä diili monessa suhteessa.
  • EMBRACE THE SHADOW - Kaksi manaa tarvitseva taika, joka muuttaa yhdeksi kierrokseksi kaikki elämää antavat asiat damagea tekeväksi. Sinäänsä hauska kortti ja tämä voisi olla jopa hyödyllinen tietyissä tilanteissa, mutta kääntyisin silti mieluummin kaksi manaa enemmän maksavaan Auchenai Soulpriestiin, jos siihen on mahdollisuus. Soulpriestin kanssa sentään saa minionin pöytään ja elämäpisteen vaihtamisen damageen niin pitkäksi aikaa, kunnes tämä minion pyyhkäistään pöydältä pois. Jos tähän ei kuitenkaan ole mahdollisuutta, Embrace the Shadow voi siinä tapauksessa olla varteenotettava vaihtoehto.
  • FORBIDDEN SHAPING - Nolla manaa maksava kortti, mutta tyhjentää oman manapalkin täysin tyhjäksi silloin, kun käytät sen. Forbidden Shaping nimittäin tuo satunnaisen minionin pöydälle tämän manan mukaan. Eli jos käytät kortin viidellä manalla, saat pöydälle kyseisen manamäärän maksavan minionin, eli tässä tapauksessa viiden manan hintaisen mörrimöykyn. Hauska kortti siihen nähden, että sen voi käyttää ihan missä vaiheessa tahansa, tosin RNG taas painaa erittäin paljon hyötyä ajatellen. Tuleekohan Tavern Brawliin muuten joskus Forbidden Shapingiin perustuva Brawl? Kenties.
  • HERALD VOLAZJ - 6 manaa maksava 5/5 minion, joka kopioi muut pöydälläsi olevat minionit ja pistää ne takaisin pöytään 1/1 voimakkuudella. Eli jos pöydällä on vaikka Azure Drake, Herald Volazj kopioi sen ja laittaa sinne sekaan uuden Azure Draken, mutta heikompana. Hyvin mielenkiintoinen idea ja antaa varmasti monia erilaisia mahdollisuuksia comboihin, mutta en ole itse kovin suuri "fani" tälle kortille. Hieno lisä kuitenkin Priestin arsenaaliin!





Kommentit

  1. Hei kiva kun esittelet nämä uudet kortit kaikki täällä! :) Itse pelailen aika paljon tällä hetkellä Magella ja tuo Faceless Summoner kortti kuulosti aika kivalta. :) Tai erittäin kivalta. ;D Odottelen innolla kahta seuraavaakin osaa luettavaksi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ajattelin nyt hoitaa tuon esittelypuolenkin tästä, kun Old Godsista on aikaisemminkin täällä puhuttu :)

      Magelle tuli kyllä aikamoiset uudet kortit ja juuri tuo Faceless Summoner on sellainen, että siitä on varmasti tulossa pitkäikäinen kortti. Tulee varmasti aiheuttamaan päänvaivaa monelle :P Itse olen kuitenkin lähes aina pelannut Shamaanilla pääsääntöisesti ja Old Godsin myötä on hienoa todeta, että vihdoinkin sekin hahmoluokka pääsee parrasvaloihin :D

      Poista

Lähetä kommentti