R6 Siege: Skull Rain -katsaus





Taktisessa räiskintäpelissä Tom Clancy's Rainbow Six Siegessä alkaa olemaan uuden kauden alku lähellä. Uusi kausi alkaa toinen päivä elokuuta eli muutaman päivän päästä, ja tämän myötä peliin saapuu perinteikkäästi lisää uutuuksia parantamaan pelaamisen mukavuutta kyseisen pelin ääressä. Tällä kertaa mukaan saapuu lähinnä muutamia isoja muutoksia, joista ainakin allekirjoittanut tykkää todella paljon:


Kaksi uutta operaattoria



Kyllä, kaksi uutta operaattoria brasilialaisesta BOPE -erikoisyksiköstä saapuu pelaajien ohjailtavaksi. Capitão on hyökkäävä operaattori varsijousella. Nuolet polttavat "happea" tietyllä säteellä, joka sitten luo savua ja täten aiheuttaa vastustajalle vaikeuksia nähdä liikehdintää kyseisellä alueella. Capitão omistaa myös M249 -konekiväärin ja Para-308:n. PRB92 löytyy kanssa ja sirpale- sekä tainnutuskranaatit löytyvät vielä varusteliivin uumenista. 
Caveira on taas puolustajahahmo, joka sai ainakin itseni todella innostuneeksi: kuten tarkimmat blogin seuraajat tietävät, niin olen todella suuri stealth -pelien ja tällaiseen toimintaan mahdollistavien pelien fani. Tämä uusi Caveira on nimittäin juuri kunnollinen stealth -hahmo, joten sukat lähti pyörimään jaloissa samantien. Caveira voi nimittäin "secret stepin" avulla hiiviskellä vihollisten taakse ja tämän jälkeen pistää heidät maihin kuulusteluun. Kuulustelun myötä vihollisten sijainnit paljastuvat omalle tiimille. Aseistukseen kuuluu M12 ja SPAS-15 sekä PRB92. Lisävarustuksena hahmo voi kantaa piikkilankaa tai Nitro Cell C4:sta. Muistutuksena, että Season Passin omistajat pääsevät hahmoihin käsiksi viikkoa aikaisemmin ennen muita ja vieläpä ilmaiseksi. Muille hahmot maksavat 25000 renownia per operaattori (tai vaihtoehtoisesti 600 R6 krediittiä). 

Alla lyhyt esittelyvideo operaattorien toiminnasta:





Uusi kartta


Perinteisesti mukaan saadaan myös täysin uusi kartta. Kartta sijaitsee Brasilian faveloissa, eli niin sanotuissa laittomasti rakennetuissa slummeissa. Favela nimeä kantava kartta on sisältää paljon kujia ja teitä sekä kulkemista rakennuksissa, mutta samalla rakennukset ovat todella helposti tuhottavissa, ja kyseessä onkin tietojen mukaan pelin eniten tuhoutuvia paikkoja sisältävä paikka. Alla olevassa videossa näkyy hiukan esimakua siitä, minkälaisesta paikasta on oikein kyse:





BattlEye mukaan peliin etsimään huijareita


Kukaan ei pidä huijareista, vai mitä? Senpä vuoksi Ubisoftilla pistetään rajummat otteet käyttöön Siegen kohdalla. Kyseessä on siis erikseen latautuva ohjelma, joka tutkii konetta samalla yrittäen löytää huijareita, kun Siege on päällä. Jujuna on vielä se, että Siege vaatii toimiakseen BattlEyetä, muuten ei ole peliin asiaa. Pelaajilla ei pitäisi siis olla mitään huolia saati edes välittää tästä ohjelmasta, jos itsellään on puhtaat jauhot pussissa. Toisaalta jos nyt koet ikävää oloa huijaamisen myötä, niin kannattaa homma lopettaa ajoissa, ennen kuin sattuu ikäviä sanktioita. Hyi hyi sinua, huijari! Muista kuitenkin, että tämä on kaikkien puolesta hyvä asia. Lisätietoa voit lukea täältä (englanniksi): http://rainbow6.ubi.com/siege/en-US/news/detail.aspx?c=tcm:152-260134-16&ct=tcm:148-76770-32.





Kustomoitu Tactical Realism -pelimoodi



Kyseinen kustomoitu pelimoodi on sellainen, jonka olisin voinut huolia jo heti pelin julkaisusta lähtien. Kyseessä on siis pelimuoto, jossa pelaaja näkee vain ajastimen, kompassin, omat laitteensa, tarkennetun lippaan ja asepaneelinsa. Mitään muuta lisäinformaatiota ei ruudusta löydy. Pelaajia ei myöskään pystytä merkkaamaan muille pelaajille esimerkiksi kameroiden avulla, eikä mitään tappoja pystytä varmistamaan (eli ruudun yläpuolelta ei voi nähdä, kuinka monta vastustajaa tai omaa tiimiläistä on jäljellä, eikä sivulle ilmesty varmistuksia tapoista reaaliajassa). Tämä on siis melkolailla kommunikointiin sijoittuva pelimuoto, koska pelaajalla on lähtökohtaisesti vain tieto omasta itsestään. Muoto huutaa melko paljon mikrofonia käyttöön, mutta eiköhän mikrofonia karttavatkin pysty tähän mukaan hyppäämään, kunhan osaavat luoda hyvän synergian tiimin kesken ilman puhetta.


Muutama pieni pelillinen lisäys/muokkaus


Isoimpana lisäyksensä lienee, että oma tiimi voi tulevaisuudessa luovuttaa ranked -ottelussa tietyn äänimäärän jälkeen, mutta vasta kolmannen kierroksen jälkeen. Sinäänsä hyvä lisäys, jos voitto tuntuu mahdottomalta, mutta on noita mahdottomuuksia tehty mahdollisiksi ennenkin, kuten juuri vaikka Siegessä. Toisaalta nopeuttaahan tuo uuden ottelun alkamista, ei sen puoleen. Mukaan tulee myös niin sanotut angle-grip -lisäosat, joiden pitäisi nopeuttaa lonkalta ampumisen sekä ADS:n välistä nopeutta ja täten sen pitäisi nopeuttaa nopeatempoisempaa taktisuutta pelissä. Lisäksi jos alla olevaan kuvaan on luottaminen, niin tulevaisuudessa tullaan näkemään myös muiden tiimiläisten varustus, ennen kuin lähdetään hoitamaan operaatio voitokkaasti kotiin. Ihan mukava lisä myös.





Skull Rain -kausipaketin sisältö on suurimmalti osalti tässä, ainakin siitä informaatiosta mitä pelaajille on tähän mennessä kerrottu. Jos myöhemmin paljastuu jotain muuta merkittävää tietoa Skull Rainista, niin tulen päivittämään tiedon tähän tekstiin. 

Näin lopuksi todettakoon, että kokonaisuutena ainakin itse pidän Skull Rainista todella paljon. Entä te muut Siegen pelaajat? Mitä mieltä olette tulevista lisäyksistä ja muutoksista? Tykkäättekö vai tekeekö mieli vetäistä uutuudet vessanpytystä alas? Sana on vapaa. 



Kommentit